ΠΟΝΟΣ, σωματικός ή
ψυχικός, από τις δοκιμασίες και τα βάσανα τούτης της ζωής είναι το αναπόφευκτο
πικρό ποτήρι του ανθρώπου.
Ο πόνος είναι η ίδια η ζωή του.
Θάνατοι, αρρώστιες, κατατρεγμοί, διαμάχες, φτώχεια, αποτυχίες, μοναξιά, φοβίες,
αγωνίες, πειρασμοί… Πολύς και ποικίλος πόνος, που ορθώνει αμείλικτα ερωτήματα
στις ψυχές και προσδίδει απύθμενη τραγικότητα στην ανθρώπινη ύπαρξη.
Δεν τον δημιούργησε ο Θεός τον πόνο,
αλλά μπήκε στη ζωή των ανθρώπων μετά την πτώση των Πρωτοπλάστων, εξαιτίας της
αμαρτίας. Ο νέος Αδάμ όμως, ο Θεάνθρωπος Ιησούς, σήκωσε στους ώμους Του μαζί με
την αμαρτία και τον πανανθρώπινο πόνο. Έτσι μεταμόρφωσε τον εξουθενωτικό
χαρακτήρα του πόνου σε σωτήριο φάρμακο
και ανέδειξε τις θλίψει ως κατ’ εξοχήν οδό θεραπείας, εξαγιασμού και τελειώσεως
του ανθρώπου.
Από τότε ο Χριστός παραμένει η
μοναδική αδιάψευστη ελπίδα των πονεμένων. Τα λόγια Του αντηχούν παρήγορα μέσα
στους αιώνες: «Δεύτε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ
αναπαύσω υμάς»(Ματθ. 11:28). «Εν τω
κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμο» ( Ιω. 16:33).
Δίχως τον Χριστό τα ανθρώπινα δεινά
είναι φορτίο βαρύ και ασήκωτο. Με τον Χριστό ο πόνος μετατρέπεται σε γλυκασμό,
η οδύνη σε παράκληση, η αγωνία σε ελπίδα, το άγχος σε υπομονή, ο Γολγοθάς σε
Ανάσταση. Οι Άγιοι της Εκκλησίας, βλέποντας κάθε δοκιμασία ως επίσκεψη Θεού και
αφορμή πνευματικού κέρδους, χαίρονταν στα παθήματα τους, ενώ αντίθετα ανησυχούσαν στις μακρές περιόδους αναψυχής.
Πηγή:
Ιερά Μονή Παρακλήτου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας άρεσε η ανάρτηση;